BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 16 November 2012

Family harus diutamakan

ASSALAMUALAIKUM..


Please tell me what is love? C.I.N.T.A? Apa itu cinta? Cinta itu sangat complicated untuk diterangkan. Mostly,when we talk about love, people will think relationship between two people with a different gender. But nowadays, ada je yang bercinta berlainan jantina kan? Oh,duniawi duniawi. Al maklum lah akhir zaman. Nauzubillah.

Cinta kepada yang maha Esa,Allah S.W.T itu wajib dan diutamakan. Cinta kepada Rasul juga perlu didahulukan. Cinta kepada ibu bapa itu perlu sama sekali. Dan cinta kepada saudara sesama Islam itu harus. Kekadang kita salah gunakan cinta yang Allah wujudkan dalam hidup kita. Tapi harini saya tak nak bercerita dan berhujah panjang lebar erti cinta. Sebab saya pun tak cukup pengalaman dalam perihal bercinta ni. Hehe.

Sekarang bagi saya cinta yang ada dalam hidup hanya buat Allah, Rasul, keluarga dan kawan-kawan. Semakin hari semakin sayang saya pada family. Semakin saya hargai kasih sayang keluarga. Semakin saya kenal cinta pada keluarga. Bukan bermaksud before ni saya tak sayang, tak cintakan keluarga. Haha. Cuma lepas pemergian arwah papa, saya banyak belajar tuk jadi tabah, tuk jadi seorang anak yang ambil berat pasal keluarga, tuk jadi seorang yang menghargai erti cinta walaupun saya pernah putus cinta, pernah kecewa. Haha

Allah anugerahkan saya keluarga yang sangat caring, sangat baik, sangat sangat penyayang. Alhamdulillah saya dilahirkan dalam keluarga ini walaupun saya mungkin bukan dikalangan keluarga yang senang, yang kaya, yang mewah. Tapi saya kaya dengan kasih sayang, saya mewah dengan kasih sayang dan saya senang dengan cinta dan kasih sayang yang keluarga saya bagi dan curahkan. Kemain ayat saya sekarang. Haha

I can say here i can't live without my family, honestly. They are my sunshine, they are my soul, my heartbeat, my pwince and pwincess, my everything! So,please don't try to hurt them ya. i will punch you, kick you, beat you if you try to hurt them. takut tak takut tak? Please takut sekarang! Haha. Kemain garang.


Part of my family. Oh, my bakal maksu there. Gonna be part of my family soon.

Actually harini saya keluar shopping dengan my family, my aunty from terengganu turun KL and my future aunty from Kedah pun sama datang rumah. Welcome maksu! Shopping kat jalan TAR je sebab nak shopping tudung. Hihi. Rambang mataku. Duitku melayang lah jugak. Tapi masih mampu mengawal nafsu yang mengada-ngada. Haha. Little bit tired but i'm happy for sure. Spend my time with them as long as i life. I just wanna see the happiness and smile on their face. 


Ohmaigad, i look so chubby -.-"


Next to me, my bakal maksu. Nice to meet and know you maksu :)


my lovely sister. She look matured right? and for sure she higher than me -.-"


Love.


Teman bercerita, teman bergaduh, teman bergosip.

Akhir kata sebelum saya beradu, NEVER forget your family. Tanpa keluarga siapa lah kita. Appreciate them. Apa lagi nak cakap ye. Okay sampai penutup idea tak ada. Haha. Okay nak tidur dulu. Assalamualaikum.


I Love You 

p/s : Awak,saya rindukan awak. Yes, i mean you.