BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 12 November 2012

Hikmah dan rezeki Allah

ASSALAMUALAIKUM..


I was born to be real not to be perfect. Just keep smile and that's the medicine for me.

Hello. Hai. Motif sangat pembuka entry kalini letak gambar sendiri. Hehe. Tak tahu kenapa feeling nak comel kejap. Walaupun saya tahu saya tak secomel perempuan-perempuan yang ada diluar sana. Cukup saya ada sepasang mata, satu hidung, satu mulut, ada kening sikit-sikit. Lesung pipit tak de langsung. Bersyukur dengan kurnian Allah. Alhamdulillah.

Dengan idea yang belum mencurah tapi hati berkeras nak menulis entry, tetap saya memerah otak dengan berharap idea tolong datang cepat sikit boleh? Nampaknya semua student diploma UITM lega dan tenang dengan kehadiran result pada jumaat lepas. Jap salah, kemunculan result sepatutnya. Ada yang berdebar macam nak akad nikah, ada yang takut macam nak terjun dari menara Kuala Lumpur, ada yang kecut perut separuh mati. Macam-macam ragam boleh nampak. 

How about my result? Saya hanya mampu mengucap ALHAMDULILLAH. Target dan impian saya untuk merasa DEAN LIST ataupun DEKAN tercapai dan doa saya selama ini termakbul. Terima Kasih Ya Allah. Agak terkejut bila tengok result semester 3. JUJUR, semester 3 tak semudah yang anda pikirkan untuk course PUBLIC ADMINISTRATION. We have to learn some subject that so killer subject. Alhamdulillah i'm improve a lots. My killer paper i got A- you know! A- for me is precious gred for my killer paper okay. Thanks to PM Rusnah by giving me A- for paper LAW245. Thanks to all lecturers and friends for sure.

Honestly for this semester i have to face a lots of obstacles and some test from Allah. Yes, He gave me test and the rewards is DEAN LIST for this semester. Syukur. Betul cakap orang, ada hikmah Allah uji kita. So take the challenges and prove it that you can face with the calm face like gary oppa. Haha. Allah uji saya dengan menjauhkan dan pisahkan saya dengan orang saya sayang, even it's hard for me but i know i'm strong enough. Then Allah uji saya melalui kawan-kawan, even it's hurt me but i know i'm quite pro to cover it. Cewaah. kemain lagi padahal time kawan-kawan pinggirkan macam apa sedih nak mati. Haha

For me, semua dugaan yang kita tempuhi dan lalui akan ada hikmahnya. Jangan mengeluh. Bila dugaan menimpa kita, sebenarnya Allah nak suruh and didik kita jadi seorang hambaNya yang kuat, tabah, cekal dan sewaktu dengan nya. Walaupun kita akan rasa sakit, pedih, macam separuh nak mati tapi REWARD yang kita dapat InsyaAllah berbaloi. 

Mungkin orang akan cakap, "eleh baru sekali dapat dekan nak bangga, nak kecoh". Memang saya bangga. Saya bangga dengan usaha saya. Mama saya tahu betapa saya nak rasa anugerah dekan sebab anugerah dekan ni hadiah untuk mama dan arwah papa saya. Saya nak arwah papa saya bangga dengan saya. Course ni berkaitan dengan kerjaya arwah papa saya. For me it's hard to take it sebab semua benda akan teringatkan arwah. Everything. Saya cukup bahagia bila dapat tengok mama seronok and bahagia bila dapat tahu saya dapat dekan. Last sem nyaris-nyaris nak dekan, frust menonggeng lah juga. So, benda penting dalam hidup saya ialah dapat tengok mama senyum kerana bangga dan happy. Enough for me.

Saya pun tak nak bebel panjang lebor, kang ada yang lempang saya laju-laju kang. Haha. So i'll never give up until my last breath. Maybe i don't have any love story in my life. Quite bored actually. Haha. Focus on my study and i want to go further. InsyaAllah. Pray for me guys.

Akhir kata, terima kasih sudi membaca and Assalamualaikum.